söndag 13 juli 2008

Kost-attack

Alltså, jag måste gå "hur-man-framför-sitt-budskap-som-man-tror-så-hårt-på-utan-att-tränga-sig-på-och-överfalla-människor-med-sin-övertygelse"-kursen. Jag, om någon, AVSKYR när säljare och andra budbärare tränger sig på och försöker övertyga mig om förträffligheten i den där prylen, eller den där tron, eller nåt annat. Och så gör jag det själv!!! Va-f... Skärpning. För det första måste man nog vara lyhörd för var den tänkta mottagaren står. Sen bör nog budskapet anpassas efter det. Inte attack på direkten.

Nä. Måste träna på att ha en lika ödmjuk framtoning när det gäller min kost-livsstil som annars i livet... Eller? ;-)

Men det är väl som allt annat. Jag engagerar mig känslomässigt och kan inte stänga de där känslorna inne. De sipprar ut genom varenda por.

Självbehärskningkurs? Finns det?

Inga kommentarer: