torsdag 27 december 2007

En liten jul-bikt

Åkaj. Hur strikt ska man vara och ska man vara det alltid? Vem bestämmer det? Jag själv, I suppose. Det har varit jul. Jag har ätit allt möjligt. Ett gäng Aladdin-praliner. Rätt mycket glögg. Flera flaskor julöl. Inlagda rödbetor. Sill i massor. En prinskorv. Kanske en köttbulle (minns inte riktigt). Jordnötter. Vanliga nötter. Hovmästarsås. Senap. En gnutta sirap. Det var väl det, ungefär.

MEN. Jag har INTE ätit potatis (gjorde en blomkåls-jansson istället). Jag har INTE ätit bröd. INTE ris à la malta. INTE dadlar. INTE fikon. Jag har inte ätit hela tiden, oavbrutet, som jag brukar annars om jularna. Nånting har ändå hänt. Jag har säkert sabbat lite av höstens framgångar, men inte så mycket som jag skulle kunna ha gjort. Och jag har inte straffat mig själv utan "syndat sunt". Typ. Jag är ganska stolt ändå.

Inga kommentarer: