söndag 30 december 2007

Äta för mig eller äta för andra?

Bortbjuden på middag igår. Förrätten var perfekt. Getost-gegga inrullad i parma-skinka. Gott. Huvudrätten var grillad rostbiff med potatigratäng. Eftersom jag ännu inte kommit till stadiet att jag berättar för folk att jag är lite "krånglig med maten" hade jag tagit med mig en egen (iofs smaklös) Cole Slaw. Gick utmärkt och även andra ville ha av kålsalladen. Efterrätten var nåt slags panna cotta (men med Kesella i). Jag åt halva för att det var gott och gav resten till F. Ibland äter man för att man är sugen. Ibland för att man vill vara artig. Detta var väl en kombination. När värdparet har ansträngt sig och säger "men det är massor av grädde i den här" - och glömmer helt bort allt socker - så äter jag lite. Jag tycker ju om det, men hade inte behövt. Ibland "behöver" man ändå.

Lånade ut GI-noll och Dahlqvist-boken till dem, och tror att jag väckte en viss nyfikenhet. Ska bli intressant att se hur de tänker sen.

Inga kommentarer: