torsdag 6 december 2007

Mjölmage

Att jag aldrig lär mig. Jag brukar ju nuförtiden vara så duktig på att ta med mig hemlagad (fet) mat till jobbet. Men idag glömde jag den i frysen. Knatade ut på lunchen för att köpa nån hämtmat. Hade som vanligt inga kontanter så det braiga stället med OK mat var uteslutet. Det blev det vanliga. Och jag borde veta vid det här laget att det inte är bra att äta där. ALLT är mjöl. Idag fanns ärtsoppa och pannkakor, mexikansk köttfärssoppa, thaikyckling och pasta med lax-grejs. Pannkakor? Uteslutet. Pasta? Uteslutet. Soppan såg jag inte. Då blev det thai-kyckling. Kollade ner i den där kantinen - och såg några kyckling- och morotsbitar ligga och simma i en genomskinlig, grå-beige mjölsås. Ändå var det det bästa jag kunde komma på. Tog en hög "tillåten" sallad och fyllde asken med kyckling-gegga. Åt salladen först och plockade ut kyckling-bitarna. Och nu har jag huvudvärk och magen är som en bullrig torktumlare. Huvudvärken kanske jag hade haft ändå, men inte den jobbiga magen. Fy. Den är gasig och mullrig och kniper. Jag ska INTE gå dit och äta igen... Fatta det nu.

Inga kommentarer: