onsdag 5 december 2007

Vete-...katten

Lussekatter ska man ju inte äta. Så jag har satt deg och knådat deg och rullat deg och format deg. Men inte ätit en enda katt. Jag smakade på en kvadratcentimeterstor bit. Hade inget sug direkt, men doften och värmen och hemtrevligheten påverkar. Så är det bara. Men jag måste tydligen inte äta lussebullar. Heller.

Igår undrade vissa hur det går med "dieten". Och trots att jag har bestämt mig för att vara ödmjuk och inte vare sig provocera eller pracka, så kan jag inte låta bli att prata om fettet. Jag borde hålla mig till kolhydraterna, men det går inte att komma undan pratet om fett-ätandet. När man bara pratar kolhydrater är folket med på noterna. Men så fort jag nämner smör, grädde och annat fett - tystnar alla. Det är ju ändå lite roligt på nåt sätt...

Inga kommentarer: