tisdag 5 februari 2008

Matprat

Det gick rätt bra med maten i fjällen. Jag hade med mig lite extra smör och kokosfett och undvek riset och brödet - så det var inte så svårt. Tog mig friheten att dricka ett par cider på "Högis" t o m.

Diskussionerna om maten och ätandet är svåra att undvika i ett gäng medvetna tjejer. Vissa är intresserade men andra blir nästan förbannade. Väldigt känsligt det där med kosten... Vi lyckades nog hålla oss undan de värsta konflikterna, men jag känner att jag blir onödigt snäsig när vi pratar om det. Jädra dumt egentligen. Det är ju verkligen upp till var och en vad man tycker och tror - men jag kan känna mig lite förnärmad när människor indirekt påstår att jag har fel - när jag i själva verket uppnår det ena målet efter det andra. Jag går ner. Jag är mätt. Jag får inga blodsockerfall. Jag har mer energi. Jag mår bra.

Är det inte det de flesta strävar efter?

Idag skulle jag ha gått på en föreläsning om benskörhet och fetma. Fetma-prataren skulle prata om kalorier och "modedieter" såg jag i programmet. Jag var verkligen på väg dit, men förkylningen satte stopp. Jag vände och körde hem istället. Och det är jag glad för nu. Men det hade varit intressant att lyssna på!

Inga kommentarer: