tisdag 8 januari 2008

Omgivningspåverkan

Hade två exemplar vardera av Dahlqvist-blogg-boken och Skaldemans GI-noll och alla är nu utlånade. Det känns viktigt att låta vänner och bekanta få ta del av informationen på sitt sätt. Jag vill inte predika (även om jag gör det automatiskt) utan jag vill att de omkring mig ska ta det till mig som jag gjorde. Jag vill väcka deras intresse men de ska ta in kunskapen sin egen ordning på sitt eget sätt.

J började direkt. Hon ställde en del frågor, jag svarade med en hel halv uppsats och hon satte igång. Jag tror att hon är en sådan som hänger i ett tag. Hon är målmedveten - men hon har små barn som hon ska ge fullgod näring samtidigt och det kan vara svårt. Vi får se...

Den andra uppsättningen böcker är hos styvmor. Hon är envis men vetgirig och öppen för all vetenskap - kontroversiell eller inte. Hon har dessutom gått ner i vikt tidigare m h a liknande metod men då i diet-form, och hon verkar vilja hålla sig mer till GI än till LCHF, men vi får se även där. Efter att hon läst böckerna...

Inga kommentarer: