tisdag 16 oktober 2007

Berg är till för att flyttas

Måste göra nåt annat en stund. Jobbet har just krävt min hjärna på en massa tänk, och då blir man ju alldeles utmattad efter en stund.

Den senaste tiden har verkligen varit fylld av utmaningar som avlöst varandra. Men det är ju lite det som är sporten också. Om det inte går att leva ett "vanligt" liv med den nya livsstilen - så kan det inte bli någon livsstil.

Förra veckan var det konferens i två dagar. Vad brukar finnas på konferenser? Jo, fika och mackor och efterrätter och alkohol... Jag klarade mig lätt utan alla kakor och choklad. Luncherna var lite kluriga eftersom de byggde på cous-cous och potatis - men det gick att bli mätt på kött/fisk och sås. Middagen innebar första fusket. Jag åt lite-lite-lite av efterrättsglassen. Märk väl: Jag är glasstokig. Egentligen. Så det var karaktärsdanande.

Försökte hålla mig till vin under kvällen - men när drinkbiljetterna blev för många beställde jag en GT också. Onödigt, men gott.

Hemresans färdkost blev intressant. Trodde att de kanske hade någon form av ölkorv på macken - men närå. Köpte ett paket ostskivor (Billinge nu igen) och en påse jordnötter. Nötterna blev för många, men det var åtminstone inte godis, inte mos eller chipsiga snacks. Eller hur?

I lördags kom fler murar att klättra över. Både abstrakta och konkreta. Lunchen var buffé - så det gick rätt OK - förutom att det är svårt att hitta feta saker på såna ställen. Det söta bubblet vi drack var väl ingen höjdare, och inte kaffedrinken på slutet av kvällen heller. Men i det stora hela lyckades jag undvika brödet till middagen, desserten med tryffel och andra frestelser. Det svåraste blev diskussionen med mina oomkullrunkeliga vänner. Ingen idé att komma dragande med några frälsande LC-klyschor där inte. Det slutade med att jag gav upp och sa att det åtminstone passar mig. Jag menar - ingen av de där har någonsin haft problem med vikten. Klart att de kan prata om "äta allt och varierat" och "träna" och det där. Jag har alltid haft problem med vikten och därmed förhållandet till mat och ätande. Det är skillnad...

Inga kommentarer: