torsdag 23 augusti 2007

Att välja vem man öppnar sig för

Resonerade lite med "grannan" igår. Hon är med på tåget. Dessutom med mer erfarenhet eftersom hon testat GI lite mer ingående under någon period. Men vi var rörande överens om att det är svårt att prata om med utomstående. Någon hade kommenterat hennes val att ta två laxbitar och ingen pasta. Det var ju "konstigt". Och hon hade försökt prata om LC med en kollega, som angrep henne direkt. Vi kom fram till (igen) att det är lika bra att hålla tyst tills vi kan visa synliga resultat.

Men man hamnar ju alltid i någons frågeskur hur man än beter sig. Eftersom jag blev hungrig efter sushin igår och fyllde på med keso och skinka när de andra åt vetelängd, noterades det och följdes upp med fler frågor idag. Dock blev jag överraskad. Den här personen hade en man som provat GI för att gå ner och var helt inne på tanken att "boosta" viktnedgången för att sedan komplettera med mer bönor och nötter. Hon tyckte inte alls att jag var konstig. Dessutom berättade hon att en av våra kollegor (en läkare!) för ett tag sedan använt sig av stenåldersmetoden - så det kanske gäller att välja sina informationskanaler, helt enkelt! Det FINNS flera "out there" som också är med på tåget. Jag blev ju lite deppig i morse när HL meddelade att hon misslyckats med Atkins och bara luktat aceton. Men nu känns det bättre. Det gäller att hålla tron uppe...

2 kommentarer:

HL sa...

Du ska inte vara deppig för att jag misslyckades. Jag har en sällsynt dålig karaktär och älskar grädde, ost och smör. Blev väl lite för mycket av den varan helt enkelt. Poängen är ju inte att man ska äta tre gånger så mycket utan att man ska bli mätt fortare antar jag...men det klarade inte jag. Det kommer säkert att på bra för dig. Jag kanske ska ta med min atkinsbok nästa gång vi ses, kanske finns det några recept eller så som du kan ha nytta av.

Ilskebyttan sa...

Tja, asså, om man läser in sig i alla forum så gjorde du helt rätt. Men allt passar väl inte alla, helt enkelt... Låter bra! Lånar gärna!