fredag 31 augusti 2007

Diet

En sak till. Jag säger ibland att jag har börjat på en ny diet. Rättar mig ofta själv, och igår hann M reagera ganska fort. "Det är ingen diet! Det är ditt nya liv!", typ. Japp. Jag vet. Men jag har två anledningar till att kalla det diet. Ett tag.

För det första är det mindre risk för starkt ifrågasättande om man säger att det är diet och inte en ny livsstil. Diet är något som alla känner till och många har provat. Att byta liv låter flummigt och tarvar ingående redogörelse.

För det andra vill jag själv se det som en "viktnedgångs-boost" tills jag hamnar i "önskad kropp". Därefter har jag för avsikt att plana ut lite och (beroende på vad jag har behov av) bli lite mindre extrem. Kanske kan jag då äta en och annan böna eller kikärta. Kanske lite mer grönsaker och t om rotfrukter som rödbetor och morötter som är gott.

Därför kommer jag att fortsätta att kalla det för diet...

Inga kommentarer: