torsdag 30 augusti 2007

Bättre och bättre dag för dag...

Måste skynda mig att dämpa det griniga från igår. Idag är allt mycket bättre. Ingen huvudvärk. Har ätit extra smör till lunchen (vis av erfarenheten från igår) så jag hoppas att jag står mig länge. De första dagarna var ju allt så himla positivt, och så kan man ju inte ha det jämt. Skulle jag gå omkring och tralla på det viset jämt skulle nog inte minst jag själv undra om det är nåt fel... Samtidigt blev jag lite besviken när jag faktiskt råkade ut för samma saker som alla andra verkar göra. Trodde nog att jag minsann skulle glida in i det nya livet på en räk...ost.

Kroppen känns stadigt bättre - även om det inte är synligt än. Jag är inte riktigt så fixerad vid detta nya liv idag, som jag var för en vecka sedan. Då var det det enda - verkligen det enda - jag kunde tänka på. Nu lämnar jag plats för annat, även om det upptar en del tankekraft fortfarande. Framför allt handlar det såklart om hur man hanterar omgivningen. Hur ska jag göra med barnen? Hur ska man få folk att förstå att det faktiskt ligger vetenskap bakom...?

Inga kommentarer: