måndag 27 augusti 2007

Tveksam

Nja. Det var inte den bästa LCHF-dagen hittills. Huvudvärken höll i sig hela dagen, och jag hittade en del info på nätet som gjorde mig tveksam.

Det enklaste är ju att bara läsa vad förespråkarna skriver, men jag är så rädd för att bli ett hjärntvättat freak som helt tappar fokus och lägger all energi på min egen hälsa (eller frånvaro av den). Det är lätt att trilla dit på hela kittet på en gång, och då kommer jag inte att orka med mig själv. Iofs är det det som gör Annika D så bra. Det är inte extremt och det är lätt att förstå. Börjar ju förstå att det finns ett gäng "avarter" av samma tankar, men då med olika långt gånget tänk och resonemang. Och så läser man mitt i alltihop en artikel från någon "vanlig" dietist eller kostmedveten person, och då ser det ut som att det finns vetenskapliga belägg för deras teorier också, och till slut vet man inte vad man ska tro. Särskilt när man inte har den piggaste dagen av dem alla.

Åt sushi efter jobbet, och tyvärr känns ju det som en sak jag måste skippa. Eller åtminstone inte äta lika ofta som tidigare. Jag har inte känningar i magen eller så, men jag blir ju hungrig en timme efteråt. Då är det lätt att halka in i gamla tuggvanor igen...

Men jag ger mig inte. Jag är fortfarande inte övertygad från andra sidan om att detta är farligt eller helt fel. Det finns alldeles för många levande exempel på att det funkar för väldigt många.

Inga kommentarer: