fredag 31 augusti 2007

Diskussion

Idag fick jag mitt första - nästan lite irriterade - mothugg. Det var rätt åt mig. Jag hade lovat mig själv att inte prata om det, så kom samtalet in på vad som påverkar oss, och då öppnade sig min mun och jag sa "Jag tror numera att det är kosten till väldigt stor del" och det syntes på mig att jag ville säga något mer och jag berättade om min nya tro. Jag fick en del "dokumenterade" sanningar mig till livs, och jag kände att jag måste läsa på mer och ha en annan attityd när jag hamnar i de här diskussionerna. Inte för det iofs - det är inte för dem jag byter livsstil - men det blir enklare om man lugnt och sansat kan komma med sina argument och sedan lägga ner. Nu var det ingen ilsken debatt idag, inte alls, men det kändes att det kan bli lite känsligt.

Men då tänker jag på M! Han ringde igår och det var himla roligt. Har inte pratat med honom på länge-länge-länge, men det var samma gamla M. En massa gamla minnen dök upp (och så säger de att vi LCHF'are får dåligt minne. Fnys.) och det visade sig att han har levt mer eller mindre såhär i två år!!! Suveränt. Sicken kunskapskälla att ösa ur! Roligt. Jag blev om möjligt än mer övertygad av att prata med någon som provat så länge. Han trillar tillbaks då och då av praktiska skäl, men han hade inte övergivit tanken på att detta är bra.

Nu måste jag läsa på om magcancer, mjölk och japaner. Måste hitta de dokumenterade sanningarna...

Inga kommentarer: