måndag 27 augusti 2007

"Neggig" blir "possig"

Idag har jag huvudvärk. Har ju läst att det kan komma, men det förtar lite av entusisasmen och jag tänker antydningar till negativa tankar.

Så mitt i allt upptäcker jag att jag ändå inte är trött. Trots att jag är hungrig, blir jag inte påverkad mentalt. Men jag går och väntar på det och tror att "nu kommer det", "nu måste jag nog proppa i mig nåt ändå". Låter bli att ta de där vindruvorna eller vad det nu kan vara, och inser att det inte händer något mer än lite kurrande i magen. Jag måste inte äta något.

Jag har en positiv syn på saker. Plötsligt.

De som känner mig vet att jag utgår från det värsta i alla lägen och att jag tar mycket personligt och reagerar i affekt. Åtminstone gjorde jag det. De senaste dagarna har det varit mycket lättare att ta saker med en mer neutral attityd. Med jämnmod, som jag såg någon uttrycka det. Helt fantastiskt!

Inga kommentarer: