tisdag 4 september 2007

Fett rockar fett

Hon verkar ha fattat grejen, professor Birgitta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har inte läst vad Birgitta skrivit, en vill gärna lägga en kommentar om ditt nya liv och din blogg.

Jag har varit tjock hela mitt liv, har lyckats gå ner många många kilon under alla dieter som jag provat. Att äta utan kolhydrater har fungerat utmärkt.
Mitt problem har varit att finna ett sätt att behålla vikten! Nu lever jag med att byta ut våra basvaror. Har inte ätit bröd som en basvara på över ett år! Däremot blir det någon gång emellanåt, men inte ens varje vecka. Äter mkt bulgur istället för pasta o ris t.ex. Ska med spänning följa dig! Önskar dig lycka till!

Ilskebyttan sa...

Tack! Roligt att se ett nytt namn bland kommentarerna! Jag har aldrig varit superdupertjock, men mer eller mindre överviktig sedan tonåren. Har också halvprovat "äta mindre-metoden" och VV och annat, men aldrig orkat fortsätta pga att det bara är tråkigt och hungrigt att banta så. Nu är jag ju nybörjare på detta, men mitt mål är att fortsätta såhär - möjligen lite mindre extremt - resten av livet. Det är ju tusan så mycket godare och enklare att banta mätt... Jag har inga större problem att plocka bort allt som är "tillbehör" till kött, utom grönsakerna. Jag tror att jag kan fortsätta utan att behöva ersätta med bulgur eller quinoa (som också fanns i skafferi-lådan...). Men vi får se...