fredag 14 september 2007

Utmaning

Igår befann jag mig i huvudstaden och skulle hitta en relativt snabb lunch på stan. Ha! Jättelätt. Jag hade INTE lust att ställa mig och krångla i Burger King-kön i lunch-rusningstid och be om en dubbel ostburgare i sallad istället för bröd och en massa dip. Knallade in på Pressbyrån, och vad har man att välja på där? Jo kolhydrater! Allt är kolhydrater. Gärna i ren raffinerad sockerform.

Det blev så att jag köpte en grekisk sallad, ett paket lösa Billinge-ostskivor och ett portionspaket med Bregott. Undrar vad han tjommen i kassan tänkte när jag inte hade något bröd...

Nå. Jag hällde på all dressing som fanns, smusslade ner Bregottet och blandade runt. Och mot slutet öppnade jag (så diskret det nu går att öppna ett paket med ostskivor) Billinge, rev isär skivorna i mindre bitar och släppte ner dessa också i salladen.

Det nya livet innebär ett liv fullt av spontana nödlösningar alltså. Lärde jag mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fyndigt!