onsdag 19 september 2007

Jobblunch

Det är tydligen bara att konstatera att vardagen är fylld av utmaningar. Nästan inget att skriva om längre.

Tisdagens möte med leverantörerna t ex. Vi bjöd på lunch. Centralt beställd i plastbyttor. Kolhydratfritt? Nääää... Det var nåt slags skaldjursris-gegga på en salladsbädd och till det vitt bröd, Lätta och två chokladpraliner... I det läget kan man bara välja det minst dåliga. Jag åt det mesta av ris-geggan, eftersom den var gjord på nåt slags crème fraiche och därmed mättsam. Jag åt de gröna grönsakerna. Jag lämnade bröd, Lätta och choklad till de andra. Det gick OK.

Lunchen idag var inte heller helt perfekt. Eftersom jag bara ägnat energi åt en försvunnen katt de senaste dagarna, hade jag inte lagat någon mat. Hittade en ask med den där lasagne-moussakan som vi gjorde för ett tag sedan. Den var ju bra, men det var för mycket morötter och rotselleri i den. Men det fick gå. I kväll stekte jag fläskkarréer och lät dem puttra i en sås på grädde, crème fraiche och Cantadou (tror jag att det var) och en massa basilika. Åt en av dem tillsammans med lite broccoli, och det var gott.

Det känns som att jag står stilla i viktnedgången nu - men det kan kanske vara helt förväntat, efter en helg med öl, dessertvin och sushi... Hoppas att det börjar hända något snart igen.

En sak är ju bra även om jag inte går ner. Jag går inte upp heller.

Inga kommentarer: