lördag 22 september 2007

Värvning?

När jag pratade med mamma för några dagar sedan och hon berättade om sin extra jobbiga mage och ett förmodat ryggskott ovanpå, kunde jag inte hålla mig. Jag började prata om Annika Dahlqvist, om lugnare magar, om behandlade diabetiker, om viktnedgång, om...ja...allt det där som är det nya intresset. Jag kunde inte vara säker på att hon var mottaglig, men jag chansade.

Dagen efter fick jag ett mail. Hon hade beställt Dahlqvist-boken på Adlibris...

Tre dagar senare fick jag reda på att det hade varit ägg- och bacon-frukost redan dagen efter vårt första samtal.

Hon fick mitt exemplar av boken (så kan hon använda det beställda exemplaret till någon annan som behöver bli upplyst) och började läsa direkt. Hon går igenom exakt samma funderingar och omprogrammering av hjärnan som jag själv gjorde i början, men jag tror att hon är fast. Det kröp fram att magen blivit bättre redan nu...

Hoppas att det kan hjälpa henne!

Innan jag åkte hem idag, blev jag bjuden på skinkschnitzel i grädde, blomkål, ostar, smör och svamp. Gott...!

Inga kommentarer: