måndag 3 september 2007

SSS

Idag kom Skaldemans bok på posten. Den gamla alltså. SSS'arnas bibel. Den ska läsas. Jag började lite - och han säger många vettiga saker. Men jag tror inte att jag kommer att sälla mig till de riktigt rättrogna Skaldeman-fansen. För det första behöver jag inte gå ner 60 kg (som han gjorde) och för det andra inbillar jag mig att jag kan hitta en egen variant. Men han har en massa fakta att strö runt sig, som är tänkvärda. Och han skräder liksom inte orden. De är just "oskrädna" ord - inga visor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag ställa dig en fråga...
Jag har upptäckt att jag med en kost med lågt intag av snabba kolhydrater har ett kiss som luktar konstigt..Känner du till varför det gör det?

Ilskebyttan sa...

Jag tog mig friheten att lägga ut frågan på Kolhydrater.ifokus.se. Har hittills fått tre svar:

Man läcker ut ketoner i urinen om man äter lite/inga kolhydrater. Det kan lukta lite annorlunda och det är mätbart med stickor man köper på apoteket.

Sen är det ju vissa grönsaker/frukter o dyl som sätter doft/färg på urinen, och om man plötsligen tillför nåt man inte har haft i kosthållet förut lär ju urinen ändra sig :)

När jag började äta massor med kött ändrades doften på mitt urin. Det doftar mer "mustigt" ??
Kanske är det för att jag blivit ett rovdjur och effektivt ska kunna märka mitt revir.

Ilskebyttan sa...

AnnaPanna. Nu har jag fått ännu fler förslag på svar. Enklast är nog om du kollar själv. På sidan Kolhydrater.ifokus.se, under inlägget Kiss... Man föreslår att det är Ketos, eller ammoniak, eller att du dricker för lite...