måndag 10 september 2007

Sprit och tänder

Nu när jag läser om mitt förra inlägg, inser jag att det kan se ut som att jag är mer eller mindre alkoholberoende... Det var inte så jag menade. När jag skriver att jag har blivit mer känslig, menar jag att jag bl a att jag inte har lust att dricka mer än något enstaka glas. Det smakar mig inte som det har gjort tidigare. Och jag känner en lindrig bakfylla av bara ett par glas vin. Det har jag inte gjort förut. Och när jag skriver att jag tycker om alkohol, så menar jag att jag uppskattar ett eller ett par glas gott vin, gott öl, whisky, en drink etc. Jag tycker att det är gott. Men alltså inget hinkande varje dag. Om någon skulle tro det. Så. Det var alkoholist-dementin för idag.

Har jag sagt att mina tänder är mycket trevligare sedan jag slutade med kolhydrater? Tidigare har jag haft en beläggning vid dagens slut och mitt tandkött har varit inflammerat. Nuförtiden är tänderna lena och blanka hela dagen, och tandköttet blöder inte (om jag inte använder våld).

Efter tre veckor med ganska strikt kostomläggning, måste jag erkänna att jag skulle vilja lägga till mer bönor, grönsaker och nötter t ex. För att få lite mer färg och variation. Men jag försöker låta bli. Jag VILL vara lite halvextrem (det kan man nog inte vara...) ett tag. Det är ju inte så svårt egentligen att äta såhär. Ganska lätt faktiskt. Och sen. Sen får jag äta fler saker. Inte nu.

Inga kommentarer: